A fogyasztói társadalomban

Forrás: Lukács Zsolt facebook

 

A fogyasztói társadalomban – meglepő fordulatként – csak a
fogyasztás számít. A kapitalizmusról sok rosszat el lehet mondani,
de a rendszer vitathatatlan előnye, hogy „minden van”, vagyis a
kínálat messze meghaladja a keresletet.

Az árnyoldal az, hogy jóval nagyobb önkontrollra van szükségünk
– többek között pénzügyeinkben is -, mint egy diktatúrában, ahol
pontosan megmondják, mit lehet, és mit nem.

A szabad demokráciákban megvalósuló kapitalizmus magasabb
tudatossági szintű embertípust igényel. Olyan embert, aki józanul tud
élni a korlátlan választás szabadságával. Kommunizmusban nem kell
dönteni: a párt gondolkodik helyetted is. Akinek ez szimpatikus, még
ma is nosztalgiát érez a Kádár-rendszer iránt :). Én nem, az biztos.

Ha nem tudsz ellenállni a fogyasztási nyomásnak, annak előbb-utóbb
anyagi összeomlás lesz a vége. Szeretnék ezért most bemutatni egy
olyan segédeszközt, amivel minden körülmények között racionális
vásárlási döntéseket tudsz hozni.

 

Tehát a szituáció: nagyobb értékű fogyasztási cikket akarsz vásárolni.
A titok ott van, hogy terméktől függetlenül igaz – női táskától a
kozmetikumon át a számítógépig és a személyautóig -, hogy a szükséges
paraméterekkel minden termékből ötféle ársáv áll a
rendelkezésedre (a konkrét árak csak illusztrációként szolgálnak,
esetenként ezektől lehet eltérés):

 

A. Gagyi – 30-40%-os áron a jó minőségű alaptermékhez képest

Tudja a legalapvetőbb jellemzőket, de a minősége csapnivaló, vagy
„gyárilag”, vagy az „agyonhasználtság” miatt. Példák:

Női táska: műbőr a kínai piacról (2500 Ft).

Kozmetikum: krémnek kinéző tárgy hatóanyag
és márkanév nélkül (1200 Ft).

TV: 10 éves, működőképes Thomson a Vateráról (20 ezer Ft).

Személyautó: 10 éves, lestrapált Suzuki Swift 1.3 (500 ezer Ft).

 

B. Jó minőségű alaptermék – 100%-os ár (ez a referenciánk)

Tökéletesen tudja az alapfunkciókat, de nincsen semmilyen
különleges tulajdonsága. Példák:

Női táska: divatos, bőrnek látszó műbőr (8000 Ft).

Kozmetikum: könnyen felszívódó, hidratáló Nivea (3500 Ft).

TV: új, 82 cm-es Orion LED-televízió (65 ezer Ft).

Személyautó: 3 éves Opel Astra G (1,6 millió Ft).

 

C. Felsőkategóriás alaptermék – 150%-os ár

Megbízható, tartós, szép, különleges, vagy tele van extrákkal;
az ár/érték arány kiemelkedően jó.

Női táska: elegáns, márkátlan bőr (12 ezer Ft).

Kozmetikum: Avon vagy L’Oreal (5500 Ft).

TV: 106 cm-es Samsung LED sok extrával (110 ezer Ft).

Személyautó: 4 éves Toyota Avensis extrákkal (2,5 millió Ft).

 

D. Presztízstermék – 200-300%-os ár

A márkát kell megfizetni, ami természetesen együtt jár a kimagasló
minőséggel is, de az ár/érték arány – a jóval magasabb ár miatt –
már nem olyan jó, mit az előző kategóriánál. Példák:

Női táska: bőr Guess (30 ezer Ft-tól).

Kozmetikum: Estée Lauder vagy Lancôme (12 ezer Ft-tól).

TV: 120 cm-es LG Cinema 3D (240 ezer Ft).

Személyautó: 3 éves, full extrás Volvo XC90 (5 millió Ft)

 

E. Luxustermék – 1000%-os ár és felette

Paris Hilton és Donald Trump kategóriája. Ezeket a termékeket a
szupergazdagok – vagy a kicsit gazdag sznobok - vásárolják annak
érdekében, hogy megkülönböztessék magukat az ún. „átlagembertől”.
Példák:

Női táska: Louis Vuitton, Gucci vagy Prada (80 ezer Ft-tól).

Kozmetikum: Perricone, LéVive, Le Prairie (60 ezer Ft-tól).

TV: 139 cm-es Sony Bravia (600 ezer Ft-tól).

Személyautó: új Mercedes E 500 (15 millió Ft-tól)

 

A TITOK abban rejlik, hogy felejtsd el a presztízst, és felsőkategóriás
alaptermékeket vásárolj egész életedben, mert ezeknek
kimagaslóan jó az ár/érték aránya, és a legtöbb dolgot tudják,
amit a presztízstermékek. Ha már annyi a pénzed, hogy nem tudsz
vele mit kezdeni, akkor nyugodtan ugorj kategóriát felfelé.
Addig is próbáld ki ezt az alapelvet, varázslatosan működik!