A pozitív gondolkodás napi csekklistája

Forrás: Lukács Zsolt facebook

 

Ahhoz, hogy az idei évre kitűzött céljaidat elérjed, először fejben kell
létrehozni a változást. Mindig a gondolkodásmód átalakítása az első lépés.

Olyan gondolatokat kell szokásszinten a fejedbe plántálnod,
amik katapultálnak az álmaid felé.

Ehhez ad segítséget a következő 11 pont.

 

A pozitív gondolkodás napi csekklistája:

  1. Teljes energiámmal a mai napra fókuszálok.
    Nem rágódom a múlton és nem aggódom a jövő miatt, hanem – ahogy Dale Carnegie fogalmaz – az „időzárt” mában élek.
     
  2. Magam számára én vagyok az első számú prioritás.
    Nem érzek bűntudatot, ha érvényesítem a saját érdekeimet, ha nemet mondok valakinek és ha szembe megyek a tömeggel.
     
  3. Álmaim, vágyaim és céljaim közül bármi is kerül szóba, mindig arra gondolok, hogy MIÉRT IGEN, és nem arra, hogy miért nem.
    Vagyis 100%-ban a megoldásra fókuszálok, és hiszek abban, hogy mindig van megoldás.
     
  4. Útközben tanulok.
    Mivel nem félek az ismeretlentől, merem vállalni a kockázatot. Tudom, hogy nem kell ismernem már az út elején az összes választ egy cél eléréséhez. A kínai közmondás szerint: „Akkor gondolkodj, hogyan mész át a hídon, amikor odaértél.”
     
  5. Optimizmussal telve várom a jövőt.
    Nem aggódom; tudom, hogy az aggódás olyan, mintha azért imádkoznék, amit nem akarok.
     
  6. Teljes felelősséget vállalok az életemért.
    Nem hibáztatok senkit és semmit; ha nem tetszik valami, vagy elfogadom, vagy nekilátok a megváltoztatásának.
     
  7. Teljesen elfogadom a múltat.
    Ahogy volt, úgy volt. Életemnek abban a fázisában pont arra volt szükségem. Edit Piaf tudta ezt, nem véletlen, hogy egyik legnagyobb slágerének ez a címe: „Non, Je Ne Regrette Rien”.
     
  8. Megbocsátok mindenkinek.
    Nem érzek haragot vagy neheztelést senki iránt. Akkor és ott célja volt annak, ami történt. Tanultam belőle és továbbléptem.
     
  9. Mindenkit olyannak fogadok el, amilyen.
    Senkit nem próbálok megváltoztatni. Tudom, hogy a saját szokásaim megváltoztatása mekkora energiába kerül, nem fecsérlem ezért arra az időmet, hogy megpróbáljak másokat átformálni. Arra törekszem inkább, hogy követhető példakép legyek.
     
  10. Tudatosítom magamban, hogy különleges vagyok.
    Magas az önértékelésem, és ennek megfelelően viselkedem. A világnak szüksége van azokra a dolgokra, amiket azokon a területeken alkotok, amelyekben kiemelkedően tehetséges vagyok.
     
  11. Elégedett elégedetlenségben élek.
    Nem irigyelek senkit, akinek több van, vagy olyat ért el, amit én nem. Nem is biztos, hogy pont úgy és pont azt akarom; az utam egyedi és csak az enyém, mint ahogy egy másik út egy másik emberé. Az utamon elértem valameddig és ezzel elégedett vagyok, másrészről viszont hosszú út áll még előttem, amire várakozással tekintek. Pontosan ott vagyok, ahol jelen pillanatban lennem kell.