Mi a titka a sikeres kapcsolatépítésnek?

Forrás: Lukács Zsolt facebook



Van egy dolog, ami egyforma jelentőséggel bír az üzleti szférában, a párkapcsolatokban, és a társadalom bármely összetartó szegmensében. Ami nélkül elképzelhetetlenek lennének a sikeres kapcsolatok. Az építkezést ezzel a tényezővel kell kezdeni, ez a folyamatok beindítója és mozgatója. De miről is van szó?

A bizalomról.


Amikor azt mondjuk „Én bízok benned!” – valójában mire gondolunk? Saját magunkra, aki könnyen megbízik a másik félben és az emberekben is? Vagy a partnerünkről szól, és arra utalunk, hogy megbízható? A válasz evidens: mindkettőt jelenti. A bizalmi kapcsolat kétoldalú folyamat és kölcsönösségen alapul - csak úgy jöhet létre, ha mindkét fél adja és fogadja.

A bizalom kiépítése az üzleti kapcsolatok első és legfontosabb lépése, „Ha van bizalom - és ezt a bizalmat az emberek jobban megértik, jobban magukévá teszik, és az alapján élnek - akkor bármi megtörténhet az üzleti életben. Sokkal hasznosabbnak tartom, mint a célállítást és a tudatosságot. Ez egy olyanfajta gyökér, ami lehetővé teszi, hogy a fa kinőjön és virágozzon.”

Ha tehát a bizalom az alap, akkor minden más ebből nő ki - az eredmények, a siker, a fejlődés. Ha a bizalom nem szilárdul meg a kapcsolat elején, minden, amit ráépítünk, ingatag és bizonytalan lesz – márpedig bármilyen közegben a legfontosabb igényünk a biztonságérzet.

A bizalom jelentőségét egyre több üzletember érti és ismeri el, hiszen így jöhetnek létre hosszú távú és mindkét fél számára gyümölcsöző kapcsolatok. A gazdasági élet szereplőinek egyre nagyobb kihívásokkal kell szembesülniük – a növekvő számú versenyhelyzetekben pedig a vállalkozók olyan tudást szereznek, amit egy közösségben, másoknak átadva és tőlük tanulva segíthetnek egymásnak a kitűzött célok és siker elérésében.

Terveinket és tudásunkat megosztva, egymást segítve tehát sokszor többet elérhetünk, mint egyedül, csak a saját érdekeinket tartanánk szem előtt.